Acum ne puteți găsi și pe

Info Day EUOpen4Business

info_day_2-1024x312.jpg

În data de 6 iunie a avut loc la București Info Day EUOpen4Business, dedicată organizațiilor de sprijinire a IMM-urilor. Campania EU Open for Business se înscrie într-un proiect multianual orientat în fiecare an către diverse state membre.

Ediția din 2018 a Campaniei EU Open for Business s-a desfășurat în contextul următoarelor priorități ale Comisiei Europene: o piață internă mai profund integrată și mai echitabilă, cu o bază industrială consolidată și stimularea locurilor de muncă, a creșterii și a investițiilor, atenția fiind îndreptată către Croația, Finlanda, Letonia, Suedia și România.

Evenimentul de la București a avut ca scop informarea publicului în legătură cu serviciile și programele Uniunii Europene disponibile în România și care sprijină IMM-urile să obțină acces la finanțare, să se dezvolte pe alte piețe sau să identifice noi parteneri de afaceri. Evenimentul a inclus o serie de sesiuni interactive ce au abordat subiecte importante precum drepturile IMM-urilor în cadrul Pieței Unice, instrumentele financiare ale UE și sfaturi cu privire la proprietatea intelectuală, precum și prezentarea unor povești de succes.

Evenimentul a reunit reprezentanți ai Comisiei Europene și alți experți, cu scopul de a le împărtăși participanților informații despre serviciile disponibile la nivel local pentru IMM-urile care doresc să profite de oportunitățile oferite de Piața Unică a UE. În cadrul acestui eveniment, participanții (reprezentanți ai băncilor, camere de comerț, firme private, clustere, asociații patronale și alte organizații de sprijin al mediului de afaceri) au adresat întrebări experților, s-au bucurat de acces la informații privind serviciile furnizate de UE în beneficiul IMM-urilor și s-au alăturat sesiunilor de networking organizate pe fiecare subiect în parte.

Subiectele tratate în cadrul evenimentului au vizat următoarele teme de discuții:

  • Susținere și consiliere în afaceri din partea UE pe piața unică;
  • Unirea forțelor privind proprietatea intelectuală;
  • Cum se poate accesa finațarea din partea UE;
  • Cum vă găsiți drumul în cadrul schemelor de support europene și naționale.

Acțiunea-pilot Campania corporativă privind beneficiile COSME pentru IMM-uri, desfășurată în 2015, s-a axat exclusiv pe programul COSME. Primul val al campaniei EU Open for Business a pus accentul pe oportunitățile oferite pe piața unică a IMM-urilor și s-a desfășurat începând cu 2016 în Danemarca, Portugalia, Polonia, Irlanda și Ungaria. Al doilea val al campaniei a continuat să promoveze oportunitățile oferite de piața unică a IMM-urilor, punând accentul pe întreprinderile nou-înființate și pe cele în faza de extindere și s-a desfășurat începând din 2017 în Slovenia, Republica Cehă, Bulgaria, Letonia și Estonia.

ADR Sud Muntenia implementează, în calitate de coodonator, proiectul „PROSME - Promovarea IMM-urilor din România prin intermediul Enterprise Europe Network”, finanțat în cadrul Programului pentru Competitivitatea Întreprinderilor şi pentru IMM-uri (COSME).

Scopul proiectului constă în facilitarea accesului IMM-urilor la pieţele europene şi internaţionale, care să fie orientate spre creştere, afaceri integrate şi servicii de sprijin pentru inovare. În plus, prin acest proiect, s-a aderat la Reţeaua Enterprise Europe, pentru a contribui la consolidarea competitivităţii şi durabilităţii întreprinderilor europene, care încearcă să exploateze noile oportunităţi apărute atât pe piaţa unică, cât şi în ţările terţe.

Rețeaua are ca obiectiv dezvoltarea întreprinderilor competitive pe plan internaţional şi stimularea capacității de inovare a IMM-urilor europene, promovând politicile şi programele Uniunii Europene, creând o legătură între IMM-uri şi elaborarea acestor politici.

Baza de date a reţelei Enterprise Europe Network include oportunităţi de cooperare în afaceri lansate de firme din cele 45 de ţări în care este prezentă reţeaua, respectiv cereri şi oferte de produse şi servicii, de cooperare comercială, tehnologică, financiară şi în producţie, fiind constituită până în prezent din peste 23 de mii de profile.

2018-06-04-16-42-een-romania_0.jpg

Notă

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.